קורא כרטיסים חכמים

 

בחירה נכונה של קורא כרטיסים חכמים יכולה להקל על העובדים, על הספקים וכמובן על בית העסק. אבל מה בדיוק בודקים לפני שבוחרים קורא כרטיסים מן הסוג הזה ומה ניתן ללמוד מתוך המפרט הטכני המתואר על ידי היצרן? הנה כל התשובות

אחת הדרכים הכי טובות לנהל עובדים, שרשראות אספקה והתנהלות מול סוגים שונים של חברות היא באמצעות כרטיסים חכמים. כרטיסים חכמים שעליהם מקודדים פרטים שונים מאפשרים לבצע את המעקב מסביב לשעון ולהזין נתונים ישירות אל מערכות בקרה, פיקוח וניטור. יתרה על כך, סוגים שונים של כרטיסים חכמים מאפשרים כיום גם לנהל את שעות העבודה של העובדים.

התנאי היחיד לניצול היתרונות השונים של כרטיסים חכמים הוא להפעיל קורא כרטיסים ייעודי. למעשה, אי אפשר להוציא ולהכניס את המידע אל תוך הכרטיסים בלי קורס מתאים. מכאן והלאה, השאלה המתבקשת היא כיצד בוחרים קורא כרטיסים חכמים ומה צריך לבדוק לפני שעושים את זה.

הבדלים בין קוראי כרטיסים חכמים

התפקיד של קורא כרטיסים הוא לאפשר הפעלה של כרטיס חכם, תעודה חכמה או כל כרטיס אחר למטרות הזדהות וחתימה דיגיטלית. הקורס הוא תנאי להפעלת הכרטיס ובו משתמשים גם על מנת לשמור על אבטחה. במקביל, אותו קורא כרטיסים נועד על מנת להעביר את המידע למערכות ממוחשבות.

הנה למשל כמה פרמטרים שדרכם ניתן לראות בצורה הברורה ביותר את ההבדלים בין סוגים שונים של קורא כרטיסים חכמים:

א. סוג החיבור – חיבור USB רגיל מאפיין כיום את רוב הסוגים השונים של קורא כרטיסים חכמים. עם זאת, יש הבדל בין חיבור USB כזה לבין חיבור USB-C ויכולים להיות גם הבדלים בין דור 1, 2 או 3.

ב. יצרן – אי אפשר לבחור קורא כרטיסים חכמים בלי להתייחס אל היצרן. כמו כל מכשיר אלקטרוני אחר, צריך לבדוק את היצרן על מנת לנסות לשער מראש עד כמה קורא הכרטיסים אמין והאם כדאי לסמוך עליו.

ג. התאמה למערכות הפעלה – לא כל קורא כרטיסים חכמים מתאים לכל סוגי מערכות ההפעלה. ההבל העיקרי הוא בין קורא כרטיסים שיודע לעבוד בסביבת PC או SC, לעומת קוראי כרטיסים שמשלבים גם מערכות הפעלה מתקדמות וייחודיות.

החשיבות של מפרט טכני 

המפרט הטכני המתואר על ידי היצרן מספק את האינדיקציה הכי טובה למידת ההתאמה של קורא כרטיסים חכמים לצרכים של הלקוחות ושל קהל היעד. באמצעות המפרט הטכני ניתן לדעת מה בדיוק אפשר לעשות עם כל סוג של קורא כרטיסים, לאיזה סוג של כרטיסים חכמים הוא מתאים ומה רמת האבטחה שלו.

כמו כן, המפרט הטכני אמור להציג פרטים ברורים לגבי סוג מערכות ההפעלה שעבורן קורא הכרטיסים מתאים. בגלל שהמפרט הטכני מתואר על ידי היצרן בצורה אובייקטיבית, הוא משמש ככלי יעיל להשוואה.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קורא כרטיס חכם

בקרת כניסה במקומות עבודה – למה זה טוב?

מדפסת כרטיסי פלסטיק