קורא כרטיסים מגנטי

 שילוב של קורא כרטיסים מגנטי בבית העסק מאפשר לקבל כרטיס אשראי כתשלום לגיטימי, נוח ומאובטח. עם זאת, חשוב לבחור את קורא הכרטיסים הנכון ולהביא בחשבון את ההבדלים בין הדגמים השונים

כרטיס אשראי הוא בין אמצעי התשלום הכי נפוצים בעולם. בגלל שמדובר על אמצעי תשלום נוח, הוא מקובל גם בבתי עסק קטנים וגם בחנויות גדולות או בסניפים של רשתות בינלאומיות. יתרה על כך, השימוש בכרטיס אשראי מאובטח יחסית ועם כל יום שעובר יש עוד שכלולים טכנולוגיים שמאפשרים לשמור על פרטיות המשתמשים ועל חשבון הבנק שלהם.


בצד השני של העסקה, צריכה להיות חנות שיש לה קורא כרטיסים מגנטי. באמצעות קורא כרטיסים מן הסוג הזה אפשר למעשה לקבל את כרטיס האשראי בתור אמצעי תשלום לגיטימי. אמנם על פניו אין חובה להשתמש בקורא כרטיסים משום שניתן להזין את המספר של כרטיס האשראי ישירות אל המחשב – אבל זה מסבך ומעכב את כל ההתנהלות מול הלקוחות.


איך בוחרים קורא כרטיסים מגנטי?

בתי עסק וחנויות שמבינים את החשיבות של קורא כרטיסים מגנטי צריכים לבחור אותו בצורה נכונה. בשביל לבחור בצורה נכונה קורא כרטיסים מן הסוג הזה, יש מספר שיקולים שהם חלק בלתי נפרד מהתהליך:

א. מתח חיצוני או USB – יש הבדל בין דגם של קורא כרטיסים מגנטי שעובד על בסיס מתח חיצוני

בלבד לבין דגם שמאפשר הפעלה על בסיס חיבור של USB למחשב בלבד. מצד אחד, המתח החיצוני

משחרר את התלות במחשב והוא נחשב אמין ופשוט יותר להפעלה. מצד שני, חיבור USB אידיאלי

עבור חנויות פופ אפ או מי שרוצה לחייב באשראי גם מתוך דוכנים שאין להם אספקת חשמל ישירה או רצופה.


ב. ממדים – כדאי לשים לב להבדלים בין הממדים של דגמי קורא כרטיסים מגנטי שונים. זה אולי נשמע שולי, אבל המטרה היא הרי לשלב את קורא הכרטיסים בפעילות של העסק בלי שזה יעכב את ביצוע העסקאות מול הלקוחות. אז כדי שזה יקרה, רצוי להשוות בין קוראי כרטיסים לפי אורך, רוחב, גובה ואפילו אורך הכבל.


ג. מחיר – מומלץ לבצע השוואת מחירים בין דגמים שונים של קורא כרטיסים מגנטי ולהיעזר במידע שיש באתרי האינטרנט או הרשתות החברתיות. השוואת מחירים עוזרת לדעת כמה פחות או יותר אמורים לשלם על מכשיר כזה, או מהו מחיר גבוה מדי שלא עולה בקנה אחד עם המקובל בענף. אם רוצים, אפשר גם לבדוק את הפרמטרים המשפיעים על המחיר ובהם מותג, מספר שנות אחריות וכן הלאה.

ד. סוג התכנות - קורא כרטיסים מגנטי אמור להיות בעל יכולת לקרוא ערוצים שונים שעל גבי הפס המגנטי בכרטיס. אבל בשביל שזה יקרא, צריך לתכנת את הכרטיס ולסנכרן אותו עם תוכנה מתאימה. במידה ורוצים להכניס את קורא הכרטיסים לפעילות כמה שיותר מהר, כדאי לברר מה המשמעות של התכנות והאם יש צורך ברקע טכני על מנת ליישם את הפעולה הזו.


ממי מקבלים המלצות על קורא כרטיסים מגנטי?

הרבה בעלי עסקים וחנויות מגלים כיום שהם יכולים לקבל המלצות מקולגות. המלצה היא דרך טובה ללמוד מתוך הניסיון של אנשים אחרים, כדי לבחור קורא כרטיסים מגנטי ברמה גבוהה אבל בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. 

אם מקבלים המלצות מקולגות, אפשר גם לשאול אותם מה בדיוק הם אהבו או לא אהבו בקורא הכרטיסים. לאחר מכן, כל שנותר הוא ליצור קשר עם החברה שמספקת אותו כדי לתאם התקנה, חיבור או התקנה בבית העסק.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קורא כרטיס חכם

בקרת כניסה במקומות עבודה – למה זה טוב?

מדפסת כרטיסי פלסטיק