קורא כרטיסים רב קו

קורא כרטיסים אפשר למצוא כיום במגוון רחב של מקומות. אפשר למצוא אותם במסופי סליקת אשראי, אפשר למצוא אותם בעמדות טעינה בתחנות אוטובוס ואפשר למצוא אותם גם במסעדות וחנויות בגדים בדמות מועדון לקוחות. במאמר הבא נתמקד בעיקר בכרטיס הרב קו וקורא הכרטיסים שמותאם לו.

מהו קורא כרטיסים מגנטיים?

קורא כרטיסים מגנטיים הוא מתקן מיוחד שבו ניתן לקרוא כרטיס מגנטי ייעודי לו. הדגש הוא על כרטיס מגנטי שהוא יודע לקרוא כי לא כל קורא כרטיסים יידע לקרוא כל כרטיס, יש מסופי אשראי שיודעים לקרוא את כרטיס האשראי, יש קורא כרטיסים ייעודי למועדון לקוחות מסוים וכך למעשה יש גם קורא כרטיסים גם לכרטיס הרב קו החדש. כרטיס רב קו נחשב לחדש יחסית למרות שהוא נמצא כבר כמה שנים בשוק, וזאת בגלל שכיום כל אחד חייב לעשות אותו כדי לעלות אוטובוס בלי יכולת לשלם לנהג. קורא כרטיסים מגנטי יכול לקרוא את הכרטיס בכמה שניות ולספק מידע וכמובן לשלם בעזרתו.

מהו רב קו ומדוע הוא חיוני?

רב קו הוא למעשה כרטיס ירוק בגודל של כרטיס פלסטיק שגרתי, והוא יכול לשמש אתכם לתשלום בתחבורה ציבורית כמו האוטובוסים והרכבות. ברכבת אפשר עוד לשלם בכרטיס אשראי אך לאוטובוס אפשר לשלם רק באמצעות רב קו וכיום אפילו להטעין אותו אצל נהג האוטובוס אי אפשר כך שאתם צריכים להטעין אותו מראש בעמדות הטעינה או בעזרת האפליקציה הייעודית שלו בטלפון הנייד. רב קו הוא ניסיון מבורך ליצור כרטיס אחד שבעזרתו אפשר לשלם לכל התחבורה הציבורית בישראל ובקרוב השאיפה היא להכניס אותו גם לשימוש במוניות שירות. על הטענה שלו מקבלים כסף נוסף שבו ניתן להשתמש בכל תחבורה ציבורית, בשיעור של 25 אחוזים יותר מהערך שנטען.

כיצד ניתן להנפיק רב קו?

כדי להתחיל את השימוש ברב קו עוד לפני שאתם בכלל חושבים להטעין אותו ולסדר לעצמכם נסיעה נוחה ומשתלמת יותר, אתם צריכים להנפיק אותו. הנפקת כרטיס רב קו יכולה להתבצע אך ורק בעמדות של משרד התחבורה, ושימו לב, לא מדובר בעמדות טעינה אלא בעמדות הנפקה. ההנפקה לוקחת כמה דקות בלבד כשבתהליך זה תצטרכו למלא טופס עם הפרטים האישיים שלכם ולהצטלם לטובת התמונה על הכרטיס. אמנם אין דרך לעלות על שימוש שאינו אישי בכרטיס אך זו המטרה שלו ולכן יש צורך במילוי פרטים אישיים וצילום תמונה.

כיצד ניתן להטעין את הרב קו?

אחרי שהנפקתם את כרטיס הרב קו תצטרכו להטעין אותו בעמדה הטענה מיוחדת. בעמדה הטענה זו יימצא קורא כרטיסי מגנטיים שיקרא את הכרטיס ובו תוכלו להזין את הערך שאתם רוצים להטעין בו את הכרטיס. תוכלו להטעין החל מ-30 שקלים ועד מאות שקלים וכמובן שעל כל שקל שתזינו תקבלו 25 אחוזים יותר, כך למשל על הטענה של 100 שקלים תקבלו 125 שקלים לשימוש בתחבורה הציבורית. קורא כרטיסים מגנטיים לא רק יאפשר לכם הטענה, כמובן אחרי תשלום מזומן או באמצעות כרטיס אשראי, אלא גם יוכל לספק לכם מידע לגבי החוזים שיש בכרטיס או אלו שהיו בו בעבר.

השימוש ברב קו הרבה יותר מגוון

השימוש ברב קו יכול להיות הרבה יותר מגוון ממה שנדמה כי מלבד קורא כרטיסי מגנטיים יש אפשרות לבצע את ההטענה גם דרך האפליקציה. כך למעשה אתם לא צריכים להגיע עד לאותו קורא כרטיסים מגנטיים שנמצא בעמדות ההטענה אלא להטעין אותו או לקבל את המידע שיש בכרטיס ישירות בטלפון הנייד שלכם. גם הטלפון שלכם יכול לשמש כמו קורא כרטיסים מגנטיים לחלק מהכרטיסים ורב קו הוא אחד מהם.



  https://medium.com/@computergard/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%90-%D7%9B%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%9D-%D7%A8%D7%91-%D7%A7%D7%95-f9d7900cb21 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קורא כרטיס חכם

בקרת כניסה במקומות עבודה – למה זה טוב?

מדפסת כרטיסי פלסטיק