בקרת כניסה זיהוי פנים

בקרת כניסה יכולה להיות פתרון מעולה לניהול הנכנסים והיוצאים ממבנה מסוים. המבנה הזה יכול להיות חדר כושר, בניין משרדים ועוד אפשרויות רבות. השאלה היא אלו סוגי בקרות כניסה חדישות קיימות, ואחרי שהכרנו את טביעת האצבע ואת קורא הכרטיסים או את הצ'יפ, הגיע הזמן להכיר את זיהוי הפנים.

מהי בקרת כניסה זיהוי פנים?

בקרת כניסה זיהוי פנים אולי נשמעת לכם עתידנית אך יש כיום טכנולוגיות אפילו לזהות פנים של אדם מסוים על ידי מצלמה ולהבין מיהו אותו אדם. באותה שיטה אפשר גם לאשר כניסה למקום מסוים או לאשר לו גישה למקום מסוים באמצעות מערכת זיהו יפנים שמתבססת על מצלמה שקולטת את התמונה של אותו אדם, ומעבד שיכול להבין מה אישורים שיש לאותו אדם. מערכת בקרת כניסה מתקדמת כמו זו יכולה להיות כיום במגוון רחב של מקומות ובעיקר מוסדות ממשלתיים סודיים וביטחוניים או חברה גדולה שרוצה לשמור על ביטחון המידע שלה בצורה הכי גבוהה שיש.

מה היתרונות של המערכת?

יש יתרונות רבים לבקרת כניסה זיהוי פנים כאשר הראשון הוא אי הצורך בצ'יפ, כרטיס או תג מסוים. כל מה שצריך לעשות כדי להיכנס למבנה ולעבור את בקרת הכניסה הוא להסתכל אל המצלמה והיא תאשר אתכם מיד. אפשר לראות עד כמה זה נוח כאשר מגיעים לביקורת הגבולות בנמל תעופה בן גוריון ויש שם בקרת כניסה זיהוי פנים שתוך כמה שניות תזהה אתכם לפי הדרכון ותבין האם אתם האנשים שמצולמים בתמונה לפי תווי הפנים הכי קטנים, אפילו אלו שיהיה לכם קשה מאוד לזהות עליכם בעצמכם. מעבר לעובדה שהמערכת מהירה מאוד ולא דורשת נשיאת תג, היא מדויקת להפליא.

מה החסרונות של המערכת?

אין ספק כי הדיוק של מערכת זיהוי פנים והיכולת להתמודד עם בעיות כמו זיופים או המתנה ארוכה לאיורה, כמו גם אי הצורך בשימוש בצ'יפ או בגורם חיצוני אחר, משפרת מאוד את השימוש בה. עם זאת יש לה גם חסרונות והם לא יהיו כל כך פשוטים להתמודדות. אמנם קשה מאוד לזייף פנים של אדם מסוים אך אפשר בהחלט להערים על המכונה בעזרת תמונה מדויקת מאוד או בשיטות אחרות שיגרמו לה להתבלבל. כמו כן חשוב לזכור כי הפנים משתנות עם השנים ולכן יש צורך לעדכן אותה שוב ושוב וזה זמן התעסקות נוסף שיהיה צריך להשקיע בו, אמנם קצר, אך בכל זאת קיים. כמו כן בקרת כניסה זו נחשבת ליקרה מאוד כמו גם התיקונים שלה בגלל שמדובר בעילית הטכנולוגיה של ימינו.

איפה המערכת הזו נפוצה?

בקרת כניסה זיהוי פנים נפוצה בעיקר במוסדות ביטחוניים, בחברות גדולות ובנמלי תעופה או בגבולות אחרים של מדינות מפותחות אחרות. המערכת מתחילה כיום להיות נפוצה יותר ויותר גם במקומות אחרים שבעבר לא חשבו בכלל על בקרת כניסה כמו למשל מכונים יוקרתיים יותר ואולי בעתיד נראה אותם גם בחדרי כושר, בבריכות סגורות של קהילות מסוימות ואולי אפילו מוסדות לימוד. החשיבות של מערכת בקרת כניסה זיהוי פנים עולה בימינו בעיקר בגלל שקשה לזייף אותה ביחס לבקרות כניסה אחרות והטכנולוגיה עצמה מתחילה להיות נפוצה יותר.

כיצד וממי ניתן לרכוש אותה?

זיהוי פנים בקרת כניסה היא מערכת שניתן לקבל כבר מחר אם רק תיכנסו לאינטרנט ותחפשו את החברות המתאימות. אמנם לא מדובר בטכנולוגיה שנגישה לשימוש של כל אחד ואחד אך בכל זאת אי אפשר לומר עליה שהיא נדירה. לכן אפשר למצוא חברות רבות שמוכרות מערכות כאלו וכל מה שנשאר לכם לעשו תזה לסקור את השוק ולהשוות.


from i-cguard.tumblr - Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קורא כרטיס חכם

בקרת כניסה במקומות עבודה – למה זה טוב?

מדפסת כרטיסי פלסטיק