הרצאה בכנס ככלי לשיווק עצמי


כנס הוא מקום מפגש עבור אנשים עם תחומי עניין משותפים. מי שרוצה לנצל את הפוטנציאל של הכנסים לצורך קידום ושיווק עצמי חייב להשתמש בהרצאה. הרצאה היא כלי אידיאלי לשיווק עצמי ובעזרתה ניתן להשיג שורה ארוכה של מטרות:

א. יחסי ציבור – הרצאה מאפשרת לאדם להציג את הצדדים החיוביים בעבודתו ובתפיסת העולם שלו. הרצאה היא מהבחינה הזו פלטפורמה אידיאלית ליחסי ציבור נוחים ונעימים. הרצאה מעניקה לאדם את הבמה לפרוש את משנתו בפני קהל זר, אורחים מחו"ל ולקוחות פוטנציאליים.

ב. יצירת קשרים – הרצאה עוזרת ליצור קשרים עם אנשים חדשים. אפשר להשתמש בעמדת החלוקה של תגים לכנסים כדי לקבל מידע על אנשים בעלי עניין, או להמתין עד אחרי ההרצאה וליצור איתם קשר מילולי. אפילו קשר עין במהלך ההרצאה עוזר לשבור את הקרח ומאפשר לאנשים לשווק את עצמם.

ג. הנעה לפעולה – הרצאה טובה מניעה אנשים לפעולה וגורמת להם להתלהבות. הנעה לפעולה חיונית בעולם העסקים, אולם ניתן להביא אותה לידי ביטוי גם בתחומים אחרים. הדגש הוא על הרצאה קצרה, קולעת ומדויקת שתציע עניין ותהפוך את הכנס לאירוע בלתי נשכח עבור המשתתפים.

מה הקשר בין תגים לכנסים לבין הרצאה טובה?
הרצאה ככלי לשיווק עצמי יכולה להתאים לכל סוגי הכנסים. יש אנשים המשתמשים בהרצאה במהלך כנסים של מוסדות ציבוריים וארגונים פוליטיים, לעומת אחרים ששומרים את ההרצאה שלהם לכנסים במוסדות לימוד, אוניברסיטאות ומכללות. מצד שני, חשוב להביא בחשבון את הפרטים הקטנים ולהבין כיצד כל אלמנט בכנס משפיע על איכות ההרצאה.
תגים לכנסים לדוגמא אחראיים במידה רבה על התאמת ההרצאה לקהל היעד. מי שבוחר להרצות במקום מסוים ולא מכיר את הקהל עלול להיתקל בבעיות. מומלץ להגיע לאיזור הכנס כמה שעות לפני ההרצאה, להתרשם מהמידע המופיע על גבי התגים ולהתאים עבור המשתתפים את הנושאים העיקריים. כך יוצרים עניין ומשפרים את הסיכוי ליחסי ציבור חיוביים.

לסיכום, הרצאה היא חלק חשוב בשיווק העצמי של העידן המודרני. כדאי לנצל זאת בסוגים שונים של כנסים ולהשיג ערך מוסף לתדמית הפרטית.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קורא כרטיס חכם

בקרת כניסה במקומות עבודה – למה זה טוב?